loading...
اهل بیت
Admin بازدید : 401 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (1)

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/Moharam.jpg

ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جملهٔ ماه‌های حرام است. به‌همان‌گونه که پیش از ظهور اسلام، در دوران جاهلیت، جنگ و خونریزی در این ماه‌ها ممنوع بود،حضرت محمد(ص) نیز همان را تأیید کرد.محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.

Admin بازدید : 430 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/Ghorar_Android.jpg

سلام و عرض ادب خدمت کاربران کانون قرآن وعترت. امروز بعد از مدتی برای بخش آندروید اسلامی نرم افزار جدید غررالحکم و دررالکم را ویژه سیستم عامل آندروید همراه با دسته بندی موضوعی، برای شما آماده کردم که توسط شرکت سماتوس و به سفارش مبین موبایل تولید شده است. در تولید این نرم افزار از استانداردهای آندروید استفاده شده است لذا تلفن همراه شما باید زبان فارسی را پشتیبانی کند؛ درغیر این صورت نرم افزار قابل اجرا نخواهد بود.

امکانات:

- فضای گرافیکی مناسب
- سازگار با گوشی های لمسی و انواع اسکرین
- موضوع بندی همراه با باب های داخلی
- همراه با متن فارسی و عربی خوانا
- متن اعراب گذاری شده عربی
- همراه با شماره احادیث
- قابلیت نمایش احادیث قبل و بعد بصورت اسلاید
- قابلیت ارسال پیامک متن فارسی و عربی، فارسی، عربی
- قابلیت جستجو در متن فارسی، عربی و فهرست
- قابلیت نشانه گذاری احادیث

Admin بازدید : 453 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

سلام و عرض ادب. امروز نوای دیجیتال و استدیویی و بسیار زیبای دعای معراج را با صدای امین رستمی برای شما آماده کردم که پیشنهاد می‌کنم این دعای با فضیلت را دریافت نمایید. این دعا را حضرت علی علیه السلام از پیامبر اسلام نقل کردند که پیامبر این دعا را در معراج دیدند که با نور نوشته شده بود و جبرئیل فرمود: ای محمد این دعا را برای کسی غیر از مومنین از امت خودت تعلیم ندهی چرا که هر کس این دعا را بخواند درهای آسمان بر روی ایشان باز می‌شود و خداوند نظر رحمتش را شامل آن شخص می‌کند که هم و غم او را برطرف می کند و هر گرفتاری که دارد خدا بر طرف سازد و…

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/doa_meraj.jpg

Admin بازدید : 350 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

چکیده
تدبّر؛ اصطلاح ویژه‌اى است که وحى قرآنى، آن را براى ژرف‌اندیشى در کل  قرآن به کار برده است و کاربردى جز در قرآن‌شناسى ندارد. در تفاسیر،کلام و اخلاق از واژه تدبّر و مشتقات آن بسیار سخن گفته‌اند، اما در مفهو‌م‌شناسى آن و تفاوتش با تفاسیر مترادف، متوقف مانده‌اند، درحالیکه کناره‌گیرى از فهم قرآن و عدم تدبر در آن موجب بی‌ایمانى و دور شدن از منبع وحى الهى است. این پژوهش بر آن است ضمن بررسى واژه تدبّر و تعابیر مترادف آن، به تفسیر آیات قرآنى بپردازد که به مفهوم تدبّر در قرآن اشاره می‌کنند.

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/painting_5.jpg

Admin بازدید : 383 جمعه 05 آبان 1391 نظرات (1)

سلام و عرض ادب خدم کاربران محترم کانون قرآن وعترت. امروز پس از مدتی و همچنین درخواست تعدادی از شما عزیزان مجموعه  پیامک‌های ولایی را برای شما عزیزان آماده کردم که اشعار، جملات و پیامک ها درباره مقام معظم رهبری امام خامنه ای است و امیدوارم استفاده کنید.

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/smsvelaei.JPG

Admin بازدید : 615 شنبه 22 مهر 1391 نظرات (0)

مخرب ترین ویروس کامپیوتری جدید - من از تو عکس دارم!!!

http://www.overallnews.com/wp-content/uploads/2012/10/Virus-imag9807.zip.jpg

لطفا اطلاع رسانی کنید بسیار مهم:

 به اطلاع کلیه کاربران اینترنت می رساند در صورتی که از فرد ناشناسی با متن انگلیسی با عنوان

  {{من از تو عکسی دارم، عکس ضمیمه را چک کن خودت هستی یا نه به همراه فایل ضمیمه imag9807.zip}}

Admin بازدید : 226 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

13910711000328 PhotoA کلاهی که بهنام سیزده ساله بر سر عراقی‌ها می‌گذاشت!

موهایش را آشفته می‌کرد و گریه کنان می‌گشت. خانه‌هایی را که پر از عراقی بود، به خاطر می‌سپرد. عراقی‌ها هم با یک بچه خاکی نق نقو کاری نداشتند. همیشه یک کاغذ و مداد هم داشت که نتیجه شناسایی را یادداشت می‌کرد.

 شهر دست عراقی‌ها افتاده بود. در هر خانه چند عراقی پیدا می‌شد که یا کمین کرده بودند یا داشتند استراحت می‌کردند. خودش را خاکی می‌کرد. موهایش را آشفته می‌کرد و گریه‌کنان می‌گشت. خانه‌هایی را که پر از عراقی بود، به خاطر می‌سپرد.

Admin بازدید : 221 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

13910705000158 PhotoA نوشته لباس هشتمین شهید

یافتن پیکرهای شهدایی که اکنون خانواده‌هایشان بیش از روزهای دفاع، منتظر بازگشت‌شان نشسته‌اند. چرا که دیگر رزمندگان، یا خودشان آمده‌اند یا پیکرهایشان، اما این لاله‌ها نه خودشان بازگشتند و نه …؛ اینان اکنون در پی تقدیم هدیه‌ای برای مادران این مردان بودند. آن هم در روزها و شب‌هایی پی‌‌در‌پی.

Admin بازدید : 431 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (1)

"1383

 

امروز، هم اروپاییها و هم امریکاییها و هم روسها و هم خیلى از کشورهاى دیگر – که مى‌دانستیم به عراق کمک مى‌کنند و خیلى از کشورها را هم که نمى‌دانستیم – خودشان اعتراف مى‌کنند که در طول جنگ، چه‌قدر به عراق کمک کرده‌اند. یعنى ناتو، امریکا و ورشو – سه محور اصلى قدرت نظامى – دست روى دست هم گذاشتند و به یک طرف کمک کردند، تا آن طرف دیگر را شکست بدهد و او را به عقب بنشاند و حکومتش را ساقط و سرزمینش را تجزیه کند؛ ولى نتوانستند. این، واقعاً خیلى عظمتى است؛ عظمت اسلام. پس، اسلام در این جنگ عزیز شد و مسلمانان فهمیدند که اسلام با یک ملت چه مى‌کند.

Admin بازدید : 457 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

"13900717120934

 

ک روز توی منطقه جلسه داشتیم. چند تا از فرماندهان رده بالا هم آمده بودند. بعد از مقدماتی، یکی‌شان به عبدالحسین گفت: حاجی برات خواب‌هایی دیدیم. عبدالحسین لبخندی زد و آرام گفت: خیره انشاءالله. گفت: انشاءالله. مکثی کرد و ادامه داد: با پیشنهاد ما و تأیید مستقیم فرمانده لشکر، شما از این به بعد فرمانده گردان عبدالله هستید. یکی دیگرشان گفت: حکم فرماندهی هم آماده است.

 خیره عبدالحسین شدم. به خلاف انتظارم، هیچ اثری از خوشحالی توی چهره‌اش پیدا نبود. برگه حکم فرماندهی را به طرفش دراز کردند، نگرفت! گفت: فرماندهی گروهانش هم از سر من زیاده، چه برسه به فرماندهی گردان!

Admin بازدید : 459 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

با تفنگش نتوانسته شکارم بکند *** رفته با مطرب و اینترنت و سازآمده است
"iran

ناوگانش نتوانسته مهارم بکند *** رفته با لُعبتک چشم نواز آمده است

بمب و موشک نتوانسته بترسانندم *** فیس بوک و توییتر شایعه ساز آمده است

شیمیایی زد و من باز عقب ننشستم *** با کراک و هروئین تاخت و تاز آمده است

چون لگن شد اثر ناو هواپیمابر *** پخش مه پاره زمه واره به ناز آمده است

Admin بازدید : 570 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

رؤیت هلال

س ٨٣۴ : همانطور که می‌ دانید، وضعیت هلال در آخر یا اول ماه به یکی‌ از حالت های‌ زیر است:

١ – غروب هلال قبل از غروب خورشید باشد.

٢ – غروب هلال مقارن با غروب خورشید باشد.

٣ – غروب هلال بعد از غروب خورشید باشد.

امیدواریم بیان فرمایید که کدام یک از حالات سه گانه فوق را می‌ توان به وسیله برنامه های‌ محاسبه کننده الکترونیکی‌ دقیق برای‌ دورترین نقاط عالم محاسبه کرد؟ آیا استفاده از این محاسبات برای‌ تعیین اول ماه قبل از حلول آن امکان دارد یا این که حتماً باید ماه با چشم رؤیت شود؟

ج : در هر سه فرض رؤیت هلال برای‌ اثبات حلول ماه قمری‌ جدید از شبی‌ که پس از رؤیت است کفایت می‌ کند و انعکاس نور و بازخوانی‌ اطلاعات ضبط شده CCD

س ٨٣۵ : آیارؤیت تصویر هلال ماه با استفاده از دوربین توسط رایانه، برای‌ اثبات اول ماه کفایت می‌ کند؟

ج: رؤیت با وسیله، فرقی‌ با رؤیت به طریق عادی‌ ندارد و معتبر است. ملاک آن است که عنوان رؤیت محفوظ باشد. پس رؤیت با چشم و با عینک و با تلسکوپ محکوم به حکم واحدند. اما در مورد انعکاس به رایانه که درآن صدق عنوان رؤیت معلوم نیست محل اشکال است.

 احکام مربوط به رویت هلال شب اول ماه

Admin بازدید : 575 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

دانلود کلیپ تصویری خیلی قشنگ ” ای حرمت ملجاء در ماندگان

emam reza 31 300x179 دانلود کلیپ تصویری برای امام رضا(علیه السلام)

آمدم ای شاه ، پناهم  بده                خط امانی ز گناهم بده
ای  حَرمَت  ملجأ  در ماندگان             دور مران از در و ، راهم بده
ای گل بی خار گلستان عشق           قرب مکانی چو گیاهم بده
لایق وصل تو  که  من  نیستم            اِذن به  یک لحظه نگاهم  بده
ای که حَریمت به  مَثَل  کهرباست       شوق وسبک خیزی کاهم بده
تاکه ز عشق تو گدازم چو شمع          گرمی جان سوز به آهم بده
لشگرشیطان به کمین من است         بی کسم ای، شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من            با  نظری ، یار و سپاهم  بده
در  شب  اول که  به  قبرم  نهند          نور  بدان شام  سیاهم  بده
ای که عطا بخش همه عالمی            جمله ی حاجات مرا هم بده

****

برای دانلود کلیپ به ادامه مطلب برید...

Admin بازدید : 472 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

آغاز ایام الله فجر رو به تک تک شما عزیزان تبریک عرض میکنم و انشاالله این دهه برای همه ماها مبدا و آغاز کارهای بزرگ باشه البته خیلی از عزیزان خیلی وقت پیش ها حرکت کرده و حرف بنده با اونایی که از قافله جا مونده ان خلاصه ماهی رو هر وقت از آب بگیری میمیره درسته ولی همین که حرکتی تو راه اسلام کرده باشیم خودش کلیه

عزیزان گرامی

همه ما با موضوع بهائیت و رشد اون تو کشور هایی مختلف و از جمله ایران عزیزمون آگاه هستیم حالا ما برای اینکه با این معقوله بیشتر آشنا کنیم پنچ کتاب با موضوع بهائیت براتون گذاشتم که امید وارم شما رو با این فرقه بیشتر آشنا بکنه تا راه و از بی راه تشخیص بدید البته همه شما سروران بنده مطمئنا آگاه هستید این کتاب ها رو گذاشتم تا بتونید با این موضوع به نحو احسن مقابله بکنید خوب بالاخره هر یک شیعه مسلمان در هر جایی سفیر دینش دیگه

حالا سفیران گرامی بسم الله

b 300x187 دانلود کتاب با موضوع بهائیت پژوهی

Admin بازدید : 341 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

سلام برشما سروران گرامی

اغاز سال تحصیلی برشما دانشجویان جدید الورد ودانشجویان محترم گرامی باد این بار با گزیده ای از سخنان رهبری درمورد وظایف دانشجو در خدمت شما بزرگواران هستیم

 

9626 247 300x208 پرسش وپاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره وظایف دانشجو

دانشجوى موفّق چه دانشجویى است؟

Admin بازدید : 699 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمِینَ (الحجرات/۶)‏

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقیق کنید، مبادا (از روى زودباورى و شتاب‏زدگى تصمیم بگیرید و) نا آگاهانه به قومى آسیب رسانید، سپس از کرده ‏ى خود پشیمان شوید.

faseq 300x200 یک آیه یک تفسیر شماره 10: خبر در اسلام

تفسیر نور (حجت الاسلام و المسلمین قرائتى)‏......

Admin بازدید : 593 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

بسم رب المهدی

سلام برشما منتظران

این هفته با موضوع شناخت صحیح انتظار در خدمت شما سروران هستیم اما به علت زیاد بودن مطالب ان را در سه قسمت برای شما قرار دادیم

http://bsb1.rozup.ir/Pictures/post37.jpg

حقیقت انتظار و جایگاه آن
برای «انتظار» معانی گوناگونی گفته‌اند و لی با دقت و تأمّل در این کلمه می‌توان به حقیقت معنی آن پی برد. انتظار، چشم به راه بودن است و این چشم به راهی به تناسب بستر و زمینه آن ارزش پیدا می‌کند و آثار و پیامدهایی دارد. انتظار تنها یک حالت روحی و درونی نیست بلکه از درون به بیرون سرایت می‌کند و حرکت و اقدام را می‌آفریند. به همین دلیل است که در روایات، انتظار به عنوان یک عمل و بلکه بهترین اعمال، معرفی شده است. انتظار به «منتظر» شکل می‌دهد و به کارها و تلاش‌های او جهت خاصّی می‌بخشد.

Admin بازدید : 631 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

almahdi big1 300x225 ملاقات وطول عمر امام مهدی(عج)

دیدار یار
امّا لازم است که درباره بحث ملاقات با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به نکات زیر توجه شود:

نکته اول اینکه، ملاقات با امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گاهی در حالت اضطرارو درماندگی افراد روی می‌دهد و گاهی در حالت عادی و به دور از اضطرار. به بیان روشن‌تر گاهی ملاقات‌ها برای دستگیری امام(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از اشخاصی است که در وضعیتی گرفتار شده‌اند و احساس تنهایی و بی کسی به آنها دست داده است مثل جریان ملاقات بسیاری از افراد که در مکان‌های مختلف مانند سفر خانه خدا، راه را گم کرده‌اند و امام(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یا یکی از اصحاب آن حضرت، آنها را از سرگردانی نجات داده است و اکثر ملاقات‌ها از همین قبیل است.

Admin بازدید : 654 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

http://piy.ir/yasin/wp-content/uploads/usa-_0_1.jpg

این تلاشهای کودکانه آغازی است بر پایان ابرقدرتی آمریکا

آیا ممکن است فیلمی با هزینه پنج ملیون دلار در خاک آمریکا ساخته شود و دولت آمریکا از آن مطلع نباشد؟

مشتی صهیو نیست در مانده، که خود نیز به دروغین بودن خود واقفند نخواهند توانست خللی در مسیر حق ایجاد کنند؛ بلکه بیش ازپیش خود را مفتضح می نمایند.....

Admin بازدید : 827 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ (الأنفال/۶۰)‏

و براى (آمادگى مقابله با) دشمنان، هرچه مى‏ توانید از نیرو و از اسبان سوارى فراهم کنید تا دشمن خدا و دشمن خودتان و نیز (دشمنانى) غیر از اینان را که شما آنان را نمى‏ شناسید، ولى خداوند آنها را مى‏ شناسد، به وسیله آن بترسانید، و در راه خدا (و تقویت بنیه‏ ى دفاعى اسلام) هرچه انفاق کنید، پاداش کامل آن به شما مى‏ رسد و به شما ستم نخواهد شد .

و اعدو ما استطعتم من قوه 300x225 یک آیه ، یک تفسیر شماره 9 : با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کنید

تفسیرکلی در ادامه مطلب

Admin بازدید : 326 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

السلام علیک یا فاطمة بنت موسی بن جعفر

فرارسیدن میلاد با سرسعادت بانوی مکرمه اسلام حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و همچنین دهه کرامت را بر تمام مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

 دانلود مولودی ولادت حضرت معصومه (س) با صدای مداحان اهل بیت (ع)

به مناسبت فرارسیدن این دهه مبارک بر آن شدیم مولودی ولادت حضرت فاطمه معصومه (علیهما السلام) را با صدای گرم مداحان اهل بیت (ع) ( طاهری ، سلحشور ، میرداماد ، ابراهیمی ، سیب سرخی ) را با فرمت Mp3 و کیفیت بالا و حجم پائین در خدمت شما دوستان گرامی به طور رایگان قرار دهیم .

امیدوارم از فایل بهترین استفاده را برده و ما را از نظرات و دعای خیرتان نیز بی بهره نسازید .

جهت دانلود فایل گلچین شده ی مورد نظربه ادامه مطلب بروید...

Admin بازدید : 446 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

دانلود کلیپ قشنگ تصویری از شهید عماد مغنیه

 

uvs120915 001 300x199 دانلود کلیپ تصویری قشنگ شهید مغنیه

مغنیه ، معمایی که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی را

بیست سال سردر گم کرد .

 

** دانلود با کیفیت متوسط (حجم۱۳مگابایت)

 

********

اللهم عجل لولیک الفرج

Admin بازدید : 658 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

uvs120919 002 دانلود کلیپ تصویری صحبت های رهبر در مورد شهدا

شهید می گوید من بیقرارم

برای دانلود کلیک کنید .(حجم ۶مگابایت)

************

تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات

Admin بازدید : 767 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)

بنر ما به همراه کد:


" />

 

 

 

لوگوی ما به همراه کد

لو گوی ما

http://quran.313h.ir/images/online-q.png

 

http://javanemrooz.com/App_Themes/Blue/imgs/Header_logo.jpg


        

http://www.fupload.ir/images/0ulihxabcfzawuppazhy.png

Admin بازدید : 865 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (1)
گزارش کامل رجانیوز از اولین کنگره شعر جانباز شهید + صوت: شعرخوانی حدادیان
قریحه‌هایی که در پاسخ به پیشنهاد رهبر انقلاب به جوشش آمد/ متن کامل شعرهای قرائت شده

گروه فرهنگی: "رندانه آخر ربودی جامی زخمخانه دل / خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل" مطروحه‏ای از مقام معظم رهبری بود تا بهانه‏ای باشد برای برگزاری کنگره شعر "جانباز شهید"؛ کنگره‏ای که می‏خواست دغدغه‏ای از دغدغه‏های رهبر حکیم و ادیب انقلاب را که نسبت به جانبازانی که سال‏ها بعد از جنگ شربت شهادت نوشیدند، مرتفع کند.

Admin بازدید : 581 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (1)
مشروح سخنان پناهیان در اعتکاف دانشگاه تهران پیرامون جایگاه ولایت فقیه
مردم سالاری بدون ولایت قابل تحقق نیست همچنان که با ولایت قطعا تحقق می‌یابد/برخی سیاسیون برای تامین آیندۀ خودشان در ارتباط با ولایت کم می‌گذارند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در جمعِ معتکفین مسجد دانشگاه تهران، به ابعاد مختلفی از اهمیت ولایت و نقش آن در جامعه و فرد اشاره کرد و با نقد شیوه‌های حکومتی غربی، به تبیین روشنی از ولایت فقیه و کارکرد ولایی آن به عنوان الگویی از تنها راه نجات بشر ارائه پرداخت.

مشروح این سخنان، که در مسجد دانشگاه تهران و در در جمع معتکفین ایراد شده است، به جهت اهمیت آن در پی می‌آید:
 
چرا شخصیت با عظمتی مانند علی(ع) باید صرف تحقق امر ولایت شود؟
به ادامه مطلب بروید

Admin بازدید : 822 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (1)
طرح اوقات فراغت «به سوی بهشت»
طرح اوقات فراغت «به سوی بهشت» ويژه دانش‌آموزان برتر مدارس بخش صفادشت با هدف آشنايی هرچه بيشتر دانش‌آموزان با آموزه‌های دينی در ايام تابستان اجرايی می‌شود. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بعثت، طرح اوقات فراغت «به سوی بهشت» همه ساله در فصل تابستان برای 313 نفر از دانش‌آموزان برتر كه رتبه اول تا سوم كلاسی را در مقاطع راهنمايی و دبيرستان كسب كرده‌اند برگزار می‌شود. محوريت اصلی اين طرح، مباحث
Admin بازدید : 868 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)
عکس: منار جنبان

در ایران برخی مناره‌ها قابلیت تکان خوردن را دارند که به اصطلاح به آنها منارجُنبان می‌گویند. از معروفترین منارجنبان‌های ایران یکی در اصفهان و دیگری در شهرستان اردکان و در بخش خرانق واقع شده‌اند.

منارجنبان اصفهان یکی از آثار تاریخی این شهر است که عارفی به نام «عمو عبدالله گارلادانی» در آن به خاک سپرده شده‌است.

شهرت این بنای کوچک با پهنای نه متری و بلندای هفده متری هر مناره‌اش به سبب تکان خوردن منارهای آن است. با تکان دادن یکی از مناره‌ها مناره دیگر و کل ساختمان نیز تکان می‌خورد. ایوان بنا به سبک مغول ساخته شده‌است. ولی شکل مناره‌ها نشان می‌دهد که آنها را اواخر دوره صفویه به ایوان اضافه کرده‌اند.

تکان خوردن مناره‌های این بنا تا مدت‌ها برای دانشمندان پرسش برانگیز بود. معماری اسرار آمیز این بنا برای بسیاری هنوز هم در هاله ابهام باقی مانده‌است. منطقی‌ترین علتی که برای تکان خوردن مناره‌ها وجود دارد، پدیده فیزیکی تشدید یا پدیده رزونانس است. چون مناره‌ها سبک معماری مشابهی دارند، تکان خوردن یکی روی دیگری اثر می‌گذارد.

آه.... مرد شدن چقدر زمان می خواهد....


log

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    هدیه به وجود پاک امام زمان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جهت تعجیل در ظهور و سلامتی حضرت رسول خدا (ص):هر کس بر من صلوات بفرستد شفاعت من براو واجب می شود. شما هم شريك شويد.
    ارتباط با مدیر سایت


    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 6,756
  • بازدید سال : 27,083
  • بازدید کلی : 257,018
  • نوای آنلاین